patetisq

The King of Downloads

leave a comment »




Med de otvättade lockarna gyllenbrunt
          dinglande runt sig,
vände han, den store indie-musik-älskaren,
sig mot mig och sa: ”Vadå jag? Nej jag har inte
köpt en skiva på över fem år.”


På väggen tickade klockan. Björklöven fladdrade
bortom de smutsiga fönsterrutorna. ”Nähä”,
sa jag, och nickade förstrött.


Ute på golvet en timma
senare, såg jag honom i vodka-cola-mörkret
leendes mima samtliga verser
ur Arctic Monkeys ”Fluorescent Adolescent”.





Written by clindsten

5 november, 2010 den 21:03

Publicerat i Kaffesump

Kommentera

